- Tanácsadás
DEVELOR Tanácsadó Zrt. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72. Cégjegyzékszám: 01-10-045069
8 - 12
6 - 12 hét
Munkáltatói márkája minden egyes vállalatnak van – még akkor is, ha nem tudnak róla. Toborzási stratégiájuk, munkavállalókkal való bánásmódjuk, a dolgozókkal folytatott kommunikáció, és még egy sor lényeges faktor együttesen kialakít egy bizonyos arculatot. Ez alapján mind a potenciális munkavállalók, mind a jelenlegi dolgozók megítélik, milyen minőséget képvisel az adott vállalat, mint munkavállaló.
Amikor egy vállalat elkezdi ezt a bizonyos arculatot építeni, onnantól beszélhetünk employer branding folyamatról. Ehhez szükség van arra, hogy meghatározzuk ezt a bizonyos márkát, majd tudatosan fejlesszük azt. Mindez sok tervezést és munkát vesz igénybe, de mindez megtérül – hiszen egy jól meghatározott és hatékonyan fenntartott munkáltatói márka számos előnnyel jár.
Hogy miért is van akkora jelentősége az employer brandingnek? A képlet egyszerű: ha nyerni akarunk a versenypiacon, először a munkaerőpiacon kell nyernünk. Ehhez a győzelemhez pedig olyan munkáltatói arculat kell, amely amellett, hogy vonzza a tehetségeket, a meglévő munkatársakat is segít elkötelezni és megtartani.
Általános nézet, hogy a munkáltatók között folyamatos harc folyik a tehetségekért. John Bershin, a világ egyik vezető HR szakértője szerint azonban ennek a harcnak vége: a tehetségek nyertek! Ez pedig nem jelent mást, mint hogy a munkáltatóknak jobban oda kell figyelniük magasan teljesítő munkavállalóik igényeire – nemcsak akkor, amikor igyekeznek számukra vonzóvá tenni a céget, hanem akkor is, amikor már évek óta kiválóan teljesítenek, és nem szívesen engednénk át őket a konkurenciának. Ahhoz ugyanis, hogy egy értékes munkavállaló szívesen maradjon a szervezet része, számos feltételre – többek között átgondolt tehetségmenedzsmentre és asszertív vállalati kommunikációra – van szükség.
A világhírű tech-cégek 21. századi irodai környezetét elnézve sokan azt gondolják: a sikeres munkáltatói márkaépítéshez nem kell más, mint trendi irodabútorok, egy csocsóasztal, egy videojáték konzol, és egy nagy szekrény, folyamatosan tele nassolni valóval. Tény, hogy az előbb felsoroltak barátságosabbá teszik a munkakörnyezetet. Ám mit sem érnek, ha nincs mögöttük támogató légkör, határozott vállalati értékrend, példamutató vezetői viselkedés, és hatékony, asszertív belső kommunikáció.
A Develor megközelítésében az employer branding középpontja nem más, mint az úgynevezett munkáltatói értékígéret, azaz EVP (employer value proposition). Ez a kifejezés foglalja össze azokat a gondolattársításokat és ajánlatokat, amelyet egy vállalat a munkavállalói számára nyújt. A sikeres munkáltatói márkaépítés kulcsa, hogy több EVP-t alakítsunk ki. Ezek alapvetéseikben megegyeznek, de mindegyik külön-külön igazodik a vállalat számára legfontosabb munkakörökhöz. Mindezek alapján employer branding szolgáltatásunk a következő lépésekre épül:
· Az ügyfél projektcsapatával együtt kiválasztjuk a legfontosabb tömeges munkaköröket, amelyek kihívásokat hordoznak magukban, és amelyekre koncentrálni érdemes.
· Ha ezeket meghatároztuk, minden egyes ilyen pozícióra munkatársi profilt (employee persona) alakítunk ki. Ez a profil tartalmazza az ideális jelölt részletes leírását (demográfia, készségek, gondolkodásmód, személyes célok és elvárások motivációk és frusztrációk). Az egyes EVP-k azaz munkavállalói értékígéretek teljes mértékben ezekhez a profilokhoz igazodnak.
· Végül kialakítjuk az ernyőmárkát, amely mindezeket összefogja: a vállalati szintű munkáltatói értékígéretet (EVP-t). Ha nemzetközi szervezetről van szó, a folyamat végén globális márka létrehozása a cél.
Jelentős vezetői gyakorlattal rendelkező csapatunk az employer branding kialakítása során szoros együttműködésben dolgozik a HR csapattal, a kommunikációval és a marketinggel. Emellett a felsővezetést is aktívan bevonjuk, hiszen rajtuk áll a projektcsapat által létrehozott márkaelemek mindennapi és hosszú távú megvalósítása.
Beszéljük meg, hogy mi az ideális megoldás számodra! Add meg adataidat és hamarosan megkeresünk!