Bezárás    

    DEVELOR Tanácsadó Zrt. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72. Cégjegyzékszám: 01-10-045069

    Mutasd az összes elérhetőséget!
    Lépj kapcsolatba velünk!    
    • Attitűdformálás
    • Vezetés és Menedzsment
    • Ügyfélszolgálat, Értékesítés és Tárgyalástechnika
    • Személyes hatékonyság és Kommunikáció
    • Csapatépítés és Együttműködés
    • Felmérés és Diagnosztika
    • HR tanácsadás és coaching
    • Szolgáltatások

    Szolgáltatásaink és megoldásaink között található

    • Megoldásaink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Keress szolgáltatásaink között!

    Forrásaink közt található

    • Cikkeink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Fedezd fel tartalmainkat!

    A jelenlegi világjárvány miatt több ezer ember kényszerült otthoni munkavégzésbe. A vezetőknek, akik általában egy irodában vannak kollégáikkal, szembe kell nézniük a távoli munkavállalók egyik napról a másikra történő irányításával. Ezt sokak félelmetesnek élhetik meg, különösen, ha még soha nem vezettek távoli csapatokat.

    A nehézségek leküzdése érdekében íme 6 tippünk vezetők számára!

     

    1. Határozd meg a pontos elvárásokat!

    2. A csapatod számára a világos elvárások meghatározása lehet a siker alapvető tényezője, nem csak a hagyományos irodai környezetben, hanem a távoli munkavégzés esetében is. Érdemes külön figyelmet fordítani a feladatok, a határidők és a teljesítések lehető legegyértelműbb meghatározására. Segítsd csapatod, hogy értsék, a következő időszakban hogyan szeretnéd mérni a hatékonyságot. Távoli munka esetén a kommunikációs csatornák gyakran szűkülnek, így jóval nagyobb az esély a félreértésekre is, érdemes ezeket elkerülni. Ezért (is) fontos, hogy kérdezz, bizonyosodj meg róla, hogy mindenki tökéletesen tisztában van az elmondottakkal, és értik, mit vársz tőlük. 
      1. Állíts fel korlátokat!

      A home office egyik buktatója az, hogy az emberek nem engedik el a munkát. Semmiképp se gondold úgy, hogy úgyis otthon vannak, és nincs más teendőjük! A folyamatos túlórázás nem csak a termelékenység és az emberi kapcsolatok romlásához vezet, hanem kiégéshez is – ez Rád, mint vezetőre is vonatkozik! Ezért a home office-ban dolgozó csapatok vezetőinek egyértelmű irányelveket kell meghatározniuk, többek közt azt is, hogy Te és kollégáid mikor dolgoztok, hogyan éritek el egymást, ha szükségetek van a másik segítségére. Ez nemcsak a csapattal szemben állít fel elvárásokat, hanem elősegíti az ambiciózus munkavállalók kiégésének megakadályozását.

      1. Figyelj a kapcsolattartásra!

      A sikeres vezetők gyakori kapcsolatban vannak csapatuk tagjaival. Szervezz rendszeres napi, de minimum heti találkozót munkatársaiddal – lehet ez egy telefonhívás, ha önállóan dolgoztok, vagy csoportos online meeting is, ha a csapat együtt is dolgozik. Fontos, hogy a hívások rendszeresek és kiszámíthatóak legyenek, így a kollégák tudni fogják, hogy elérhető vagy, kereshetnek Téged, kérdezhetnek, és megoszthatják Veled aggályaikat. Természetesen ezeket a beszélgetéseket információátadásra is használhatod, hogy kollégáid első kézből tudják meg a híreket és az újdonságokat.

    Segítünk, hogy a home office-ban dolgozók hatékonyak legyenek! 

    1. Szavazz bizalmat (de ellenőrizd az eredményeket)!

    A vezetők egyik leggyakoribb aggodalma az otthoni munkával kapcsolatban, hogy csapattagjaik nem fognak olyan keményen vagy hatékonyan dolgozni, mint az irodában. Következésképpen megpróbálják ellenőrizni a csapat munkájának minden részét, ami nem csak lehetetlen, hanem abszolút nem hatékony tevékenység. Az otthonról dolgozó csapat teljesítményének mérésére más eszközöket kell találni. Amint egyértelművé vált minden kollégád számára, hogy mik az elvárások, bízz bennük, és koncentrálj az redményekre – ne a ledolgozott munkaórákra. 

    1. Válaszd ki a legjobb IT eszközöket a távoli munkavégzéshez!

    Vezetőként feladatod az is, hogy összekovácsold a csapatot. Szerencsére napjainkban erre már számos technológiai megoldás van. Az e-mailek, szöveges üzenetek és telefonhívások nélkülözhetetlenek a kommunikációhoz, de önmagukban nem elegendőek. Kölcsönösen látnotok kell egymást, ezért erősen ajánlott a kommunikációs és a csoportos együttműködési platformok, például a Zoom vagy a Hangouts használata. Sok közülük ingyenesen elérhető. A zökkenőmentes együttműködés érdekében határozd meg azt is, hogy melyik eszközt milyen célra használod: például, videokonferenciát használsz csoportos találkozókra, e-maileket használsz általános kérdésekre és szöveges üzeneteket sürgős kérdésekre.

    1. Figyelj az elkötelezettségre – használj sociomappinget, vagy pulse felmérést!

    Annak ellenére, hogy a napi vagy heti beszélgetések során rendszeresen találkozol a csapattal, online sokkal nehezebb felismerni, ha egy kolléga nehézségekkel küzd – legyen az munkahelyi probléma vagy a home office munkavégzés kihívása. Az emberek inkább hajlamosak telefonon megosztani a problémákat, mint személyesen. Rendszeres visszajelzéseket gyűjthetsz munkatársainak jólétéről, stresszszintjéről és elkötelezettségéről olyan gyors és egyszerű megoldások segítségével, mint például a különböző pulse-felmérő eszközök (mi a Happy at Work alkalmazást használjuk) vagy a bonyolultabb kommunikációs és együttműködési értékelési eszközök segítségével, mint a Team Sociomapping. Az ilyen eszközök használata lehetővé teszi az azonnali beavatkozást az egyén hanyatlása vagy negatív tendenciája esetén.

    Kezeld jól a hibrid kihívásokat!

    Töltsd le a legújabb e-könyvünket, amely már kipróbált tippekkel rendelkezik a hibrid csapatban való működésről!

      Kapcsolódó cikkek