Növekedés a válságban?
Nem probléma!
A Profilpast Kft. 1989-ben részben magyar, részben német tőkével alakult meg. Jelenleg a hazai piac meghatározó szereplője az építőipari és ipari felhasználású műanyag és fém kiegészítő profilok gyártásában és forgalmazásában.
A vezetés kihívása
2008 őszén a válság első hullámai gyorsan elérték az építőipart és ezzel együtt a Profilplastot is. A 2008 nyarán kialakított rövidtávú tervekről már az ősz folyamán kiderült, hogy nem teljesíthetők. Tajti Norbert. A cég ügyvezető igazgatója szükségét látta, hogy egy a válság kihívásaira reagáló középtávú stratégiát állítson össze a vezetés, növelje a szervezet hatékonyságát és a cég árbevételét. A cél egy hatékonyabb értékesítési folyamat kialakítása volt, amellyel a Profilplast növelni képes az értékesítés volumenét a belföldi és export piacokon egyaránt. A Profilplast vezetése megértette, hogy a probléma kezelése pontos diagnózis nélkül csak tüneti kezelés lehetséges, és hogy a középtávú stratégia hiánya negatívan érinti a szervezetet. A Profilplast komplex megoldást keresett az összetett problémára és egy olyan tanácsadó partnert, amely nem csak egy területre szakosodott, hanem komoly tapasztalattal rendelkezik:
- stratégiai tervezés
- értékesítési hatékonyságfejlesztés
- lean management
- szervezetfejlesztés terén.
A Profilplast a Develorban találta meg azt a partnert, amely nem egy kész megoldást kínált a problémára, hanem alapos előkészítésen nyugvó stratégiai együttműködést. A stratégia megalkotásakor fontos volt az értékesítés fejlesztése mellett a változásoknak a back-office területek (termelés, logisztika, minőségbiztosítás) tevékenységével történő összehangolása is az eredményes közös munka érdekében. Erre a Develor rendelkezett megfelelő erőforrásokkal és tapasztalattal.
[one_half]
[/one_half]
[one_half_last][blockquote3]“Egy olyan tanácsadó partnert, mentort kerestem, amely a cégünk komplex kihívására sokoldalú megoldást képes biztosítani és mérhető eredményt garantál.”[/blockquote3][/one_half_last]
Az eredmények
[one_half]
A vezetés és a tulajdonosok elvárása egy hatékonyabb szervezeti működés volt, és az, hogy a Profilplast növelje az értékesítés volumenét a saját piacain.
A fejlesztés eredményeként a Profilplast a 2009-2011-es időszakban mind belföldön, mind pedig külföldön sikerrel növelte az árbevételét. Összességében 33%-os árbevétel növekedést értek el, miközben a hazai építőipar teljesítménye folyamatosan csökkent. A fejlesztés elérte céljait, mind a vezetés, min pedig a tulajdonosok elégedetten nyugtázták az elért eredményeket.
Megtérülő befektetés
A Profilplast az elmúlt 3 évben közel 7 millió forintot invesztált tréning, tanácsadás irányú fejlesztésekbe. Ez a befektetés jelentősen megtérülést mutatott, hiszen a gazdasági visszaesés éveiben, – melyben az építőipar visszaesése igen jelentős – sikerült elérni a költségcsökkentési elképzeléseket és növekedési célokat.
[/one_half]
[one_half_last]
[/one_half_last]
[blockquote3]“Az a pénz, amit mi ebbe a fejlesztési folyamatba befektettünk, az többszörösen megtérült.”[/blockquote3]
[blockquote3]“Nagyon sok tartalékot látok még a cégben így 3 és fél év után is és úgy gondolom, hogy a Develor jó partner abban, hogy ezeket a potenciális tartalékokat felszínre hozzuk és versenyelőnnyé tegyük a jövőben, ahogy a múltban is azzá tettük.”[/blockquote3]
Témák
EsettanulmányKezeld jól a hibrid kihívásokat!
Töltsd le a legújabb e-könyvünket, amely már kipróbált tippekkel rendelkezik a hibrid csapatban való működésről!