Bezárás    

    DEVELOR Tanácsadó Zrt. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72. Cégjegyzékszám: 01-10-045069

    Mutasd az összes elérhetőséget!
    Lépj kapcsolatba velünk!    
    • Attitűdformálás
    • Vezetés és Menedzsment
    • Ügyfélszolgálat, Értékesítés és Tárgyalástechnika
    • Személyes hatékonyság és Kommunikáció
    • Csapatépítés és Együttműködés
    • Felmérés és Diagnosztika
    • HR tanácsadás és coaching
    • Szolgáltatások

    Szolgáltatásaink és megoldásaink között található

    • Megoldásaink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Keress szolgáltatásaink között!

    Forrásaink közt található

    • Cikkeink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Fedezd fel tartalmainkat!

    A hibrid munkavégzés és teljes távmunka lehetőségének berobbanásával a munkaerőpiacon lévők igényei, elvárásai is hatalmas változáson estek át. Globálisan azonban ami biztos: felmérések szerint a tavalyi évben a munkavállalói elkötelezettség stagnált, viszont a munkahelyi jóllét (wellbeing) mindenhol inkább csökkenő tendenciát mutatott. Ahhoz, hogy a vállalkozások megtartsák piaci versenyképességüket és a jó munkavállalóikat, muszáj a munkatársak elkötelezettségét felmérni és szükség esetén pedig fejleszteni. De hogyan tudjuk ezt megtenni?

    Mit jelent a munkavállalói elkötelezettség, és miért van fontos szerepe?

    A munkavállalók elkötelezettsége egy érzelmi állapot, egy elköteleződés az általuk végzett munka, a munkatársak és a cég irányába. Egy elkötelezett kolléga, vezető önként nagyobb erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a cég sikeresebb legyen. Általában van egy cél, ami motiválja, megbecsültnek érzi magát, ezért szívesen dolgozik többet és hatékonyabban. Ezzel szemben az a dolgozó, aki csak túléli a napokat, és egyáltalán nem érzi jól magát a munkahelyén, alacsonyabb elkötelezettségi szintet fog képviselni. Ha csupán a fizetéséért megy be dolgozni, az hatalmas kontrasztot mutat a magasan elkötelezett munkatársakkal szemben. A kevésbé elkötelezett kolléga nem csak kevésbé hatékony, kevesebb ötlettel járul hozzá a cég fejlődéséhez, de sok esetben aktívan tesz a vállalatról kialakult pozitív kép rombolásáért.

    munkavállalói elkötelezettség felmérés a Develornál

    Az elkötelezettség hatásai a vállalati hatékonyságra

    A munkavállalói elkötelezettség mértéke pozitív és negatív irányban is hatást gyakorolhat egy vállalkozás életére, ezért mindenképpen foglalkozni kell ezzel. Azok a cégek, akik nem fektetnek energiát  a munkatársi elkötelezettség felmérésére és fejlesztésére, hátrányba kerülnek  a piacon.

    De lássunk a fentiek alátámasztására néhány adatot is!:

    • A Gallup tavalyi felméréséből az derült ki, hogy világszinten a munkavállalók csupán 23%-a elkötelezett a munkája iránt, miközben 62% nem elkötelezett.
    • Holott azok a cégek, akik magasan elkötelezett munkavállalókkal dolgoznak, 12%-kal magasabb ügyfélelégedettséget, 18%-kal magasabb termelékenységet, illetve 12%-kal magasabb jövedelmezőséget tudhatnak magukénak.

    Már csak a fenti adatok alapján is látható, mennyire fontos a vállalaton belüli elkötelezettség felmérése. Az alacsony elkötelezettség a mérések alapján jelenleg a globális GDP 9%-át jelenti. Még pontosabban: 8,9 trillió USA dollárba kerül a világnak ez a tendencia.

    Az alacsony elkötelezettség negatív hatásai

    Óriási veszteség egy cégnek, összességében pedig egy egész országnak, ha a dolgozói nem tudnak elkötelezettek lenni, Hiszen ilyen esetben:

    • csökken a termelékenység és a profit
    • csökken a piaci versenyképesség
    • nagyobb lesz a fluktuáció
    • a fluktuáció miatt csökkenhet a cég reputációja
    • csökken a bizalom a cégen belül és kívül a cég irányába is
    • eltűnik a kiváló munkaerő

    Ezzel szemben a magas elkötelezettség pozitív hatásai a következők:

    • növekszik a profit
    • nő a bizalom és a motiváció
    • fejlődik a vállalat
    • a kiváló munkaerő a cégnél marad, és tovább emeli annak versenyképességét
    • a munkavállalók produktívabbak, több energiával dolgoznak
    • a munkatársak egymást is motiválják

    Mi a különbség az elkötelezettség és az elégedettség között? 

    A két fogalom elsőre ugyanazt jelenti, bár van köztük kapcsolat, mégsem ugyanaz az elkötelezettség és az elégedettség. A munkavállalói elégedettség a dolgozó saját megítélését jelenti az adott munkahellyel, főként azok körülményeivel kapcsolatban. Ez több területet is magába foglal:

    • a munka minősége,
    • munkavégzés körülményei,
    • fizetés és juttatások, stb.

    Az elkötelezettség a munkatárs és a cég, annak stratégiája és a csapat közötti érzelmi kapcsolatot jelenti, melynek hatására a kolléga önként extra erőfeszítést hajlandó tenni a csapat és a cég érdekében. Ennek befolyásoló tényezői:  

    • Értelmes, érzelmileg megmozgató vállalati célok, “meaning”
    • Az önállóság mértéke a munkavégzés során
    • Fejlődés, tanulási lehetőségek, karrier a cégen belül
    • A munkavégzés közvetlen hatása, eredménye, annak érzése, hogy valami értelmes dologgal foglalkozom
    • Kapcsolat a munkatársakkal és a vezetőkkel

    Ha egy munkavállaló elégedett a munkahelyével, abból még nem egyenesen következik, hogy elkötelezetté is válik. És fordítva is igaz: ha valaki elkötelezett, attól még nem biztos, hogy elégedett is.

    Hogyan mérhető a munkavállalói elkötelezettség?

    A munkavállalói elkötelezettség mérése komplex folyamat, aminek elvégzéséhez mindenképp javasolt a külsős szakember bevonása. A legtöbb cég, még ha úgy is dönt, hogy készít ilyen felmérést, megoldja egy online kérdőívvel. Ez azonban nem hatékony, és nem vezet eredményre. Szervezeten belül szinte lehetetlen hitelesen anonim módon egy ilyen vizsgálatot elvégezni, ha pedig nincs anonimitás, akkor az eredmények sem tekinthetők megalapozottnak.

    Ráaádásul a megfelelő felmérés elvégzéséhez  speciális szaktudás szükséges, vagyis egy olyan szakember, aki tisztában van például az elégedettség és elkötelezettség közötti különbségekkel valamint a kutatói szakmai alapvetéseivel és képes nagy adattömeg komplex elemzésére.

    A Develor tapasztalatai szerint nagy kihívást jelent a felmérés a cégek számára, emiatt pedig sokan inkább nyűgnek tekintik. Ám a megfelelő segítséggel olyan fontos eredmények születhetnek, amelyek a cég további működésére is hatással lesznek.

    munkavállalói elkötelezettség mérése

    Miben más a Develor elkötelezettség-felmérése?

    A Develor munkatársi elkötelezettség felmérése rugalmas és több nyelven is elérhető szolgáltatás, ami magyarországi és nemzetközi benchmarkok alapján készült. Könnyen érthető vizuális megjelenése támogatja a mérés könnyű értelmezését, emellett nagy előnye, hogy kérdezőbiztossal, papíralapú felmérés is történik olyan esetekben, ahol a dolgozó nem elérhető online. Ez utóbbi módszert sok cég ma már egyáltalán nem alkalmazza.

    A kérdőív egyedi, személyre szabott: maximálisan a partnereink igényeihez igazítható, hisz minden cég más. Vállalatspecifikus tényezők is mérhetők vele. A felmérés végén releváns referenciaértékekkel kiegészített összefoglalást adunk és kiemeljüka fejlesztésre javasolt területeket.

    A felmérés előtt egy átfogó tervezés és a mérés testreszabása történik meg, ami általában 1-2 hetet vesz igénybe. Maga a felmérés 1-2 hét alatt lefuttatható, ennek végn történik az eredmények elemzése, akár részleg specifikusan is. Ha van rá igény, személyesen be is mutatjuk az eredményeket, így segítjük az értelmezést. Ha egy szervezet szeretné a munkatársakat is bevonni, akkor a kiértékeléssel kapcsolatban workshopot is tartunk. Sőt, ezt kifejezetten ajánljuk is partnereinknek, mint az első lépést a változás felé vezető úton.

    Elkötelezett munkatársak = hatékonyabb munkavégzés és magasabb profit

    A folyamatosan változó piaci és egyéni igényekhez alkalmazkodni nem könnyű. De ha szeretnénk a vállalkozásunkat kiemelt helyen tartani és profitot növelni, elkerülhetetlen a munkavállalói elkötelezettséget is szem előtt tartani a mindennapokban. Sokkal sikeresebbek azok a cégek, amelyek évente többször is mérik a munkatársi elkötelezettséget, hiszen ebben az esetben a munkatársak is érzik, hogy számítanak a cégnek és fontos a jóllétük, a véleményük.

    A Develornál elkötelezettek vagyunk a vállalatok fejlődése mellett, ezért ha segítségre van szükséged, keress minket bizalommal!

    Kezeld jól a hibrid kihívásokat!

    Töltsd le a legújabb e-könyvünket, amely már kipróbált tippekkel rendelkezik a hibrid csapatban való működésről!

      Kapcsolódó cikkek