Bezárás    

    DEVELOR Tanácsadó Zrt. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72. Cégjegyzékszám: 01-10-045069

    Mutasd az összes elérhetőséget!
    Lépj kapcsolatba velünk!    
    • Attitűdformálás
    • Vezetés és Menedzsment
    • Ügyfélszolgálat, Értékesítés és Tárgyalástechnika
    • Személyes hatékonyság és Kommunikáció
    • Csapatépítés és Együttműködés
    • Felmérés és Diagnosztika
    • HR tanácsadás és coaching
    • Szolgáltatások
    Személyes tréning

    Diversity & Inclusion

    Játék alapú tréning

    VUCA Mindset

    Személyes tréning

    Digital mindset

    Személyes tréning

    Munkabiztonsági attitűd

    Virtuális tréning

    Growth mindset

    Személyes tréning

    Vezetői Bátorság

    Személyes tréning

    AI mindset workshop

    Szolgáltatásaink és megoldásaink között található

    • Megoldásaink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Keress szolgáltatásaink között!

    Forrásaink közt található

    • Cikkeink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Fedezd fel tartalmainkat!

    Fontos megértenünk, mi a coaching jelentése, hiszen maga a coaching a vállalati kultúrában kulcsszerepet játszik azzal, hogy segít az egyéni hatékonyság fejlesztésében. De vajon mi mindenben segíthet még a coaching ezen túl? Pozitívan hathat például a teljesítmény növekedésére, a konfliktusok kezelésére és hozzájárul ahhoz is, hogy a munkatársak motiváltabbak és elkötelezettebbek legyenek. Épp ezért a coaching nem luxus egy szervezet életében!

    A coaching jelentése

    A coaching esetében egy olyan szakmai partnerségről beszélünk, aminek  során a résztvevő egy coach segítségével  új ismereteket szerez, elmélyíti már meglévő tudását, fejleszti kreatív megközelítéseit, javítja munkavégzését és teljesítményét. Ez pedig nemcsak szakmai sikerekhez vezet, de sokszor a  magánélet minőségének javulásához is.

    A coaching folyamata során minden egyes alkalommal az ügyfél határozza meg a beszélgetés irányát, amit a coach figyelmesen hallgat. Ezt követően pedig segít a coachee-nek a megoldás felé vezető úton.

    Miben nyújt segítséget a coaching?

    • Személyes fejlődés: A coaching segítsokan az ügyfélnek felfedezni és kiaknázni saját képességeit, erősségeit és lehetőségeit. A résztvevő a folyamat során jobban megismerheti önmagát, és fejlődhet azokon a területeken, ahol szükséges.
    • Célok elérés: A vezetői coaching célja lehet az is, hogy a résztvevő elérje a meghatározott szakmai céljait. A coach a folyamat elején segít kidolgozni ezeket a célokat, és eszközöket mutat azok eléréséhez.
    • Önismeret: Lehetőséget nyújt az önismeret mélyítésére és a személyes fejlődés útján való haladásra.
    • Teljesítmény növelés: Az üzleti vagy szakmai coaching mindig a teljesítmény javítását célozza meg. A szakember segít azokon a területeken fejlődni, ahol szükség van, így támogatja a hatékonyabb munkavégzést.
    • Konfliktuskezelés: A coaching jól alkalmazható a konfliktuskezelés elsajátítására, az asszertív kommunikáció fejlesztésére, így pedig az emberi kapcsolatok javítására is.

    A coaching szemléletű vezetés sokkal eredményesebb

     

    Félreértések a coaching jelentése kapcsán

    Sokan hiszik, hogy a coach minden problémáját megoldja. Pedig a coachingnak is megvannak a maga korlátai. A coach nem terapeuta, nem karrier mentor és nem tréner.  A coach egy útitárs, aki segít az önismeretben, célok kitűzésében és az oda vezető út megtervezésében. A folyamatot az a hit alapozza meg, hogy minden coachee, ügyfél ismeri leginkább a saját problémáira a megoldást.

    A coaching folyamata

    Mivel minden ügyfél igénye és helyzete különböző, ezért természetesen a coaching folyamata is eltérő lehet. A Develor coaching folyamatai minden esetben személyre szabottak, ezért nálunk szinte nem létezik két egyforma megoldás. Általánosságban azonban bemutatjuk a folyamat lényegét.

    Az első találkozás – összhang és célok

    Az első találkozás során a coach és az ügyfél megismerkednek egymással, és közös nevezőre jutnak a megoldandó probléma tekintetében. Ebben a fázisban kiderül, hogy van-e megfelelő szakmai összhang, és hogy a coach képes-e segíteni az ügyfélnek. Részletezik az alapelveket és a coaching folyamat lebonyolításának módját.

    Jelen helyzet feltárása

    Az elérni kívánt cél felé vezető út első lépésében azonosítani kell azokat a gátló tényezőket és negatív gondolati mintákat, amelyek megakadályozzák az ügyfelet abban, hogy elérje a kitűzött célt. Gyakran már az ilyen felismerések önmagukban csökkentik a félelmeket, és könnyebbé teszik az akadályokat. Emellett a coach is kínál módszereket és eszközöket ezen akadályok leküzdésére.

    A megoldási lehetőségek

    Összegyűjtjük az összes potenciális megoldási lehetőséget. Ebben a folyamatban olykor még a kezdetben lehetetlennek tűnő alternatívákat is érdemes figyelembe venni, mivel kreatív módosításokkal ezek is megvalósíthatóvá válhatnak.

    A megoldás kidolgozása

    A felvázolt alternatívák közül fontos kiválasztani azt, ami mellett az ügyfél teljes elköteleződéssel tud továbbhaladni.

    A megvalósítás

    Ebben a szakaszban kiemelkedően fontos a folyamatos nyomon követés, valamint az, hogy a coach mindig támogassa-motiválja az ügyfelet, és segítse őt a felmerülő nehézségek leküzdésében.

    Coaching szemléletű vezetés? Ezért van rá szükség!

    A coaching szemléletű vezetés egy olyan vezetési stílus, amiben a vezető nem csupán irányít, de támogatja és fejleszti is a csapattagokat. A coaching szemléletű vezetés során a vezető törekszik arra, hogy segítse a csapat tagjait saját potenciáljuk teljes kibontakoztatásában és támogatja őket a céljaik elérésében, a fejlődésben.

    Egy ilyen típusú vezető:

    • Kérdéseket tesz fel: Nemcsak megmondja, mit kell tenniük a csapattagoknak, hanem rávezeti őket a megoldásra, így fejleszti a gondolkodásukat és az önálló döntéshozatal képességüket.
    • Hallgat és megért: Fontosnak tartja, hogy megértse a csapattagok gondolatait, problémáit és javaslatait. Arra törekszik, hogy ezeket az információkat figyelembe vegye a döntéshozatal során.
    • Visszajelzést ad: Nemcsak a hibákat hangsúlyozza, hanem a pozitívumokat is felismeri és megerősíti, miközben konstruktív visszajelzést ad a fejlődési lehetőségekről.
    • Támogatja a fejlődést: A coaching szemléletű vezető arra törekszik, hogy segítse a csapattagokat szakmai és személyes fejlődésükben. Például  képzéseket, mentorálást vagy más támogatási lehetőségeket biztosít számukra.
    • Empatikus: Képes azonosulni a csapattagok szükségleteivel, és ezekre figyelemmel van a döntései és a kommunikációja során is.

    Összességében a coaching szemléletű vezető segít abban, hogy a csapat tagjai motiváltak,elkötelezettek legyenek és hozzájárul a hosszú távú fejlődéshez.

    Ha Te is szeretnéd fejleszteni saját képességeidet, akkor keress minket bizalommal!

    Kezeld jól a hibrid kihívásokat!

    Töltsd le a legújabb e-könyvünket, amely már kipróbált tippekkel rendelkezik a hibrid csapatban való működésről!

      Kapcsolódó cikkek