A kutatók szerint a jövőben munkaidőnk 30%-át tanulással töltjük majd. A Learning Architect – vagyis a képzéstervező szakember – pedig a szervezetfejlesztés motorja lesz. Ő az, aki az egyének optimális fejlődési lehetőségeinek biztosításával, összehangolásával katalizálja, hogy a programok eredményeként a tanultak beépülésével és alkalmazásával a szervezet közelebb kerüljön üzleti, szervezeti céljaihoz.
Bemutató webinárunk célja az volt, hogy megismertessük a résztvevőkkel Learning Architect képzésünk létjogosultságát, tartalmát és módszertanát. Ehhez azonban fontos tisztázni néhány alapfogalmat:
- Mi a learning journey alapú fejlesztés lényege és folyamata?
- Mi az architektúra?
- Milyen készségekkel kell rendelkeznie a Learning Architectnek ahhoz, hogy a fejlődést támogatni tudja?
A Learning Architect a változás szintjeihez igazítja a tanulási út tervezését
A felnőtt tanulás egyik legfontosabb ismérve, hogy a „frontális” módszer nem működik. A változás pedig egy folyamat, ami nem egyik pillanatról a másikra történik.
A változás 4 szintből áll, melyek az alábbiak időbeli sorrendben:
- Felismerés: miért kell változnom?
- Képes vagyok rá?
- Hogyan kell csinálni?
- Hogyan építsem be?
Amikor összeállítjuk a learning journeyt, tulajdonképpen megtervezzük a változás folyamatát, különös tekintettel a környezeti faktorokra, amelyek ezt a változást katalizálják vagy akadályozzák.
A Learning Architect megtervezi a fejlesztési folyamatot, meghatározza az elemeket és azok egymásra épülését, valamint segít kialakítani a fejlődést támogató tanuló környezetet.
A learning journey alapján összeállított fejlesztési folyamat sokkal komplexebb, mint egy hagyományos képzési folyamat. Minél nagyobb felelősséget vállal a vezetőség, minél több energiát tesz bele a szervezet, annál eredményesebb lesz. Nemcsak a reakciók, vagy a tudás szintjén lehet mérni az eredményt, hanem viselkedés vagy akár üzleti eredmények szintjén.
Rengeteg kihívás van, ami nehezíti az ilyen típusú képzések megvalósulását. Nincs rá idő, nincs rá pénz, nem akarnak változtatni a rutinokon, nincs felsővezetői támogatás stb. Ezekre az akadályokra a Learning Architect fel tud készülni. Például ha a felsővezetők nem együttműködők, arra válasz lehet, hogy bevonja őket a tervezésbe, és megszerzi a szponzorshipet.
Milyen készségekkel rendelkezik a Learning Architect?
A legizgalmasabb kérdés talán az, hogy milyen készségekkel kell rendelkeznie a Learning Architect-nek:
- tervezés- és projekmenedzsment
- kritikus gondolkodás
- rendszerszemlélet
- stakeholder management
- befolyásolás, érdekérvényesítés
- workshop vezetési technikák
A DEVELOR hamarosan induló, nyílt képzéséről röviden
Learning Architect Academy programunk során ezen készségeket fejlesztjük majd. A most megrendezett webináron pedig bemutattuk a 8 alkalmas, nyílt képzés részletes programtervét, ami online, bite-size learning alkalmakból áll, hogy minél szélesebb közönséghez eljusson. Az alkalmak között gyakorlati feladatokat is kapnak majd a résztvevők, így már a képzés alatt lehetőségük nyílik kipróbálni számos releváns eszközt a saját feladataikban.
A képzést olyan szakemberek tartják, akik üzleti környezetben szereztek vezetői tapasztalatot, dolgoztak HR vezetőként nagy szervezetben és/vagy maguk is Learning Architect pozícióban dolgoznak.
A Learning Architect képzésre a jelentkezési határidő 2024. február 28. A különleges nyílt képzés részletei itt olvashatók.
Témák
Develor NewsKezeld jól a hibrid kihívásokat!
Töltsd le a legújabb e-könyvünket, amely már kipróbált tippekkel rendelkezik a hibrid csapatban való működésről!