Bezárás    

    DEVELOR Tanácsadó Zrt. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72. Cégjegyzékszám: 01-10-045069

    Mutasd az összes elérhetőséget!
    Lépj kapcsolatba velünk!    
    • Attitűdformálás
    • Vezetés és Menedzsment
    • Ügyfélszolgálat, Értékesítés és Tárgyalástechnika
    • Személyes hatékonyság és Kommunikáció
    • Csapatépítés és Együttműködés
    • Felmérés és Diagnosztika
    • HR tanácsadás és coaching
    • Szolgáltatások
    Személyes tréning

    Diversity & Inclusion

    Játék alapú tréning

    VUCA Mindset

    Személyes tréning

    Digital mindset

    Személyes tréning

    Munkabiztonsági attitűd

    Személyes tréning

    Growth mindset

    Személyes tréning

    Vezetői Bátorság

    Személyes tréning

    AI mindset workshop

    Szolgáltatásaink és megoldásaink között található

    • Megoldásaink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Keress szolgáltatásaink között!

    Forrásaink közt található

    • Cikkeink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Fedezd fel tartalmainkat!

    Egyre több cégvezetőnek és HR vezetőnek okoz fejfájást az országossá váló munkaerőhiány és az egyre gyorsuló fluktuáció. Azt tapasztaljuk, hogy erre a kihívásra sok esetben a munkáltatói márka erősítésében, employer branding tanácsadó alkalmazásában látják a megoldást a problémával küzdő cégek. Természetesen fontos, hogy a vállalatunk ismertté váljon, és hogy a jelöltek körében hiteles, pozitív, megkülönböztető kép alakuljon ki cégünkről. Hiszen ha nem ismernek minket, nem is fognak jelentkezni az álláshirdetésünkre. Az erős versenyben pedig szükség van arra, hogy a sok állásajánlat közül kitűnjön a cégünk által ígért „csomag”. Kijelenthető, hogy minél pozitívabb érzelmeket tudunk kelteni ajánlatunkkal, annál valószínűbben terjed el a híre, annál többen keresnek munkát nálunk, annál kisebb erőfeszítést kell tenni a kiváló jelöltek azonosítására és toborzására. Ez minden HR vezető álma.
    Az employer branding azonban nem csodafegyver. Sok esetben a kommunikáció során kialakított kép nem találkozik a valósággal, és hatalmas csalódást, gyorsuló fluktuációt okoz. Egy dunántúli autóipari nagyvállalat HR menedzsere mesélte, hogy hiába költenek sokat toborzásra és a munkáltatói márka építésére, ha az erőfeszítéseiket már a belépés napján megtorpedózza egy-egy rosszul sikerült megmozdulás. „Na, nem tudom, meddig fogják itt ezek kihúzni – vetette oda foghegyről az egyik supervisor, amikor az új belépőket körbevezettük az üzemben” – mesélte a HR vezető. „Látszott a jelölteken a megdöbbenés és motiváció visszaesése” – tette hozzá. Hiába dolgoz ki a HR csodálatos EVP-t (employee value proposition), ha az nem találkozik a mindennapi tapasztalatokkal. A Bersin-Deloitte egy nemzetközi felmérése szerint a fluktuáció 4%-a az első munkanapon történik, további 22% pedig a belépést követő 1,5 hónapon belül. Tapasztalataink szerint ezek a számok Magyarországon is helytállóak, sőt vannak olyan iparágak és régiók, ahol még ennél is magasabbak.

    Sok esetben remélik a megrendelők, hogy az employer branding megoldást jelent az elvándorlás csökkentésére, valamint az annak hátterében álló munkatársi elkötelezettség problémájára. Ez csak akkor van így, ha a belső kommunikáció fejlesztésén túl további, az elkötelezettségi probléma gyökér okaira ható intézkedések is születnek. Ilyen lépés lehet a munkavállalói életút tervezés (Employee Journey Design), amely egy olyan módszeres megközelítés, ami segít feltérképezni a jelöltek és munkavállalók igényeit, elvárásait a cégünkkel fenntartott kapcsolat minden fontos pillanatában és segít meghatározni, hogy mit kell tennünk ezen „igazságpillanatokban” az elkötelezettség fenntartása és növelése érdekében. A munkavállalói életút tervezés kiegészíti az employer branding erőfeszítéseket és választ ad arra is, hogy a márka ígérete megvalósuljon a mindennapokban, és hogy valódi elkötelezettséget alakítson ki. Ezekről a kérdésekről tartott a Develor egy sikeres workshopot a közelmúltban a Magyar Tudományos Akadémia Vörösmarty termében. A workshopon bemutattuk a Develor 20 éve alkalmazott megközelítését, mely bizonyított eszköz a munkavállalói elkötelezettség fejlesztésére. A programon részt vevő HR vezetők nagyra értékelték a Continental Automotive budapesti HR vezetőjének tapasztalatait megosztó előadását és egyet értettek abban, hogy a munkatársi elkötelezettség fejlesztésében a felsővezetésen és a HR szervezeten túl minden vezetőnek és munkatársnak szerepe van. Fejlődő szemléletmódra és pozitív attitűdre van például a munkatársaknak szükségük annak érdekében, hogy elfogadják, ők is képesek tenni a saját motivációjuk és elkötelezettségük érdekében, és ezért érdemes is erőfeszítéseket tenniük. A workshop egyik másik témája az onboarding volt. A résztvevők beszámolóiból kiderült, hogy számos vállalatnál működik tervezett onboarding program, melyben számos esetben rendelnek hozzá az új belépőhöz mentort vagy buddy-t. Sokan fektetnek hangsúlyt arra is, hogy az új belépők, többször, akár havonta visszajelzést, értékelést kapjanak az integrációs program során. Pozitív gyakorlatként mesélt egy HR vezető arról, hogy a cégük regionális jelenlétét kihasználva nemzetközi új belépő konferencia keretében ismertetik meg az új kollégákkal a cég elvárásait, termékeit és értékeit, a konferencia pedig lehetőséget teremt a munkatársak számára, hogy kapcsolatokat alakítsanak ki más osztályok tagjaival is. Az említett onboarding megoldások mérhető mértékben csökkentették a korai elvándorlást és erősítették a munkatársi elkötelezettséget – mondták el a workshopon résztvevő HR vezetők.

    A Develor munkatársi elkötelezettség szolgáltatás csomagjáról ITT olvashat bővebben, további részletek az Employee Journey Designról pedig ezen a weboldalon találhatók.

    Kezeld jól a hibrid kihívásokat!

    Töltsd le a legújabb e-könyvünket, amely már kipróbált tippekkel rendelkezik a hibrid csapatban való működésről!

      Kapcsolódó cikkek