Bezárás    

    DEVELOR Tanácsadó Zrt. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72. Cégjegyzékszám: 01-10-045069

    Mutasd az összes elérhetőséget!
    Lépj kapcsolatba velünk!    
    • Attitűdformálás
    • Vezetés és Menedzsment
    • Ügyfélszolgálat, Értékesítés és Tárgyalástechnika
    • Személyes hatékonyság és Kommunikáció
    • Csapatépítés és Együttműködés
    • Felmérés és Diagnosztika
    • HR tanácsadás és coaching
    • Szolgáltatások

    Szolgáltatásaink és megoldásaink között található

    • Megoldásaink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Keress szolgáltatásaink között!

    Forrásaink közt található

    • Cikkeink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Fedezd fel tartalmainkat!

    Az asszertív kommunikáció az élet minden területén fontos és szerencsére elsajátítható, fejleszthető készség, aminek  munkahelyi közegben különösen elengedhetetlen a szerepe. Hiszen egy közösség csak akkor tud megfelelően működni, ha a tagok figyelnek egymásra  és képesek asszertíven kezelni a felmerülő helyzeteket. Az asszertív kommunikáció gyakorlatok ennek elérésében tudnak segíteni.

    Mit jelent az asszertív kommunikáció? 

    Az asszertív kommunikáció egy olyan kommunikációs készség, melynek során úgy érvényesítjük önmagunkat és álláspontunkat, hogy közben a másik fél gondolatait, nézőpontját is tiszteletben tartjuk. Az asszertivitás nem engedi meg az agressziót, így a kommunikáció ebben az esetben kiegyensúlyozott és őszinte.

    Az asszertív kommunikáció fő alkotóelemei:

    • önmagunk képviselete őszintén és magabiztosan
    • folyamatos értő figyelem a másik fél felé
    • tisztában vagyunk saját képességeinkkel, tudásunkkal
    • átéljük a haragot, de kontrolláljuk azt
    • képesek vagyunk kielégítő kapcsolatokat kialakítani és megtartani

    asszertív kommunikációs gyakorlatok a munkahelyen

    Asszertív kommunikáció a munkahelyen

    Az asszertív kommunikáció gördülékenyebbé teszi a vezetők és munkatársaik, illetve a kollégák  közötti munkavégzést. Segít a konfliktushelyzeteket stresszmentesebben megoldani, elősegíti a nagyobb bizalom és tisztelet elérését.

    Akár vezetőként, akár munkatársként sajátítjuk el ezt a készséget, üzleti és munkahelyi kapcsolataink minősége is változni fog. Egy asszertív vezető értő figyelemmel fordul a kollégái felé, ezzel pedig bizalmat sugároz feléjük. Nemcsak a verbális, hanem a nonverbális kommunikációja is asszertív: testbeszéde is azt mutatja, hogy aktívan hallgatja a másik felet. Fontos, hogy ezután a reakciója is asszertív maradjon. hhez hasznos technika például elismételni, összefoglalni a beszédpartner mondatait, válaszolni, visszakérdezni.

    A munkatársak egymás közötti kapcsolatában is kiemelt fontosságú az asszertív kommunikáció. Ha egy csapattagazt látja, hogy egyik kollégája sem akarja őt lenyomni, nem másokon átgázolva halad felfelé a ranglétrán, nyugodtabban fog dolgozni is. Az asszertív kommunikáció alkalmazásakor  szívesebben dolgoznak együtt a munkatársak, könnyebben kérnek segítséget egymástól, és – ha korábban egyáltalán jelen volt a közösségben, akkor – megszűnik a passzív-agresszív stílus is.

    Gyakorlatok

    Nem véletlenül él a mondás, hogy gyakorlat teszi a mestert. Ez az asszertív kommunikációra is igaz. Ahhoz, hogy minden nappal egyre jobbá váljunk benne, tudatosan kell alkalmaznunk. Mutatunk néhány példát az asszertív kommunikáció alkalmazására olyan helyzetekben, amelyek egy munkahelyen gyakran előfordulhatnak.

    Én-közlések

    Az asszertív kommunikáció alapja, hogy én-közlésekben beszélünk. Ez azt jelenti, hogy a saját megéléseinket mondjuk el, nem pedig a másikra vetítjük az érzéseinket.

    Példa: A munkatársunk megkér, hogy csináljunk meg helyette egy feladatot, viszont nekünk is rengeteg dolgunk van és ez már nem fér bele. Ebben az esetben nem az lesz a célravezető, ha dühösen visszaszólunk. Inkább asszertíven magyarázzuk el a kollégának, hogy a sok teendő miatt sajnos ezt nem tudjuk most elvállalni. De legközelebb, ha szüksége van segítségre  és mi sem leszünk annyira terheltek, szívesen állunk rendelkezésére.

    Aktív figyelem

    A figyelem egy olyan eleme a beszélgetéseknek, interakcióknak, amely nélkül nem épülhet ki teljes bizalom. Az érdeklődő magatartással bevonjuk a partnert a kommunikációba, és éreztetjük vele, hogy ugyanolyan fontos része ennek a megbeszélésnek.

    Példa: Egy meetingen épp brainstorming zajlik. Az egyik munkatársunk elmondta a javaslatait, mi pedig a többiektől is szeretnénk hallani a véleményüket. Erre jó megoldás, ha olyan kérdéseket teszünk fel, mint az alábbiak:

    • Ti mit javasoltok?
    • Ti hogyan éreztek az ötlettel kapcsolatban?
    • Ti mit gondoltok a javaslatról?
    • Milyen ötletet tudnátok még hozzátenni?

    asszertív kommunikáció tréning a Develornál

    Negatív érzések kifejezése

    Természetesen minden kommunikációs helyzet hordozhat magában negatív elemeket is. Egy vita során sok olyan érzés keríthet minket hatalmába, amelyek ha eluralkodnak rajtunk, a végén dühből adunk válaszreakciót. Az asszertív kommunikációban viszont az agresszió nem megengedett viselkedés. Lehetünk mérgesek, sőt, ki is fejezhetjük azt. Azonban nagyon fontos, hogy megnyilvánulásainkat ne a harag vezesse.

    Példa: A munkatársunk napok óta rosszkedvű, ideges, ami kihat a munkahelyi teljesítményére és a viselkedésére is. Többször csúnyán beszél, ami nekünk – érthető módon – rendkívül rosszulesik. Ha asszertíven reagálunk, akkor először érdeklődjünk afelől, hogy jól érzi-e magát, mert azt vettük észre, hogy az utóbbi időben mintha nehézségbe ütközött volna. Ezután elmondhatjuk azt is, hogy többször megbántott minket a szavaival, és szeretnénk megkérni, hogy a jövőben próbáljon meg másképp kommunikálni. Ha pedig beszélgetni szeretne valakivel, akkor ajánljuk fel a segítségünket.

    Miért érdemes befektetni egy asszertív kommunikáció tréningbe?

    Minden szervezet számára ajánlott befektetés az asszertív kommunikációs tréning, amivel növelhető a cég produktivitása és termelékenysége, az üzleti és munkahelyi kapcsolatok hatékonysága, és a mindennapok súrlódásainak gördülékenyebb kezelése. A Develor asszertív kommunikációs tréningje tökéletes választás azoknak, akiknek fontos, hogy a kiélezett helyzeteket jól tudják kezelni üzleti kapcsolataikban. A tréningen elsajátított tudás egy eszköztár részévé válik, amit tudatos döntések mentén lehet később hasznosítani az élet bármely területén. Az asszertív kommunikáció nem fog minden egyes szituációt megoldani, de segítségével törekedhetünk arra, hogy a konfliktushelyzetekben is képesek legyünk önmagunkat magabiztosan képviselni.

    A tréningen az alapvető fogalmak mellett többek között olyan témákkal is foglalkozunk, mint a különböző én-állapotok, visszajelzések, asszertív nemet mondás, panaszkezelés, konfliktuskezelés. A tréning gyakorlatias, számos szituáció gyakorlására van lehetőség, amelyek a leggyakoribb munkahelyen előforduló nehézségeket mutatják be.

    Cégünk több mint 30 éve foglalkozik képzésekkel, tréningekkel, és évente több mint 350 ügyfélnek segítettünk már elérni a céljait. Nemzetközileg is elismert szervezet vagyunk, akiknek elsődleges fontosságú a szakemberek folyamatos képzése és az ügyfeleink elégedettsége. Minden képzésünket a vállalatok saját igényeire szabjuk és aktualizáljuk, így a fejlődés és a siker garantált.

    Kezeld jól a hibrid kihívásokat!

    Töltsd le a legújabb e-könyvünket, amely már kipróbált tippekkel rendelkezik a hibrid csapatban való működésről!

      Kapcsolódó cikkek