„Amire a leginkább büszke vagyok a 2020. szeptemberében indult fiókvezetői program kapcsán, az a BÁTORSÁGUNK.”- mondta Dér-Kisvarga Hajna az Erste Bank Hungary Képzési- és szervezetfejlesztési vezetője a prezentációja végén. Hajna vendégelőadóként osztotta meg tapasztalatait a “Vezetőfejlesztés legjobb gyakorlatai” címet viselő Develor Café webinaron.
De mit is jelent ez a szó az ő olvasatában? A pandémia “második hullámának” kapujában, a digitális transzformáció közepén és az év végi hajrá előtt sok okot találhattak volna arra, hogy elhalasszák ezt a képzést – fejtette ki Hajna. De nem tették! Bátran vállalták a rizikót, hogy online tréningek formájában támogatást nyújtsanak a nehézségeknek leginkább kitett vezetői csapatnak, a fiókvezetőknek. 96 vezető részvételével egy 6 modulból álló, értékesítés management fókuszú folyamatot indítottunk el 2020. augusztusában. A tartalom kialakítását több alkalmas workshop előzte meg, ahol a régióvezetők, támogatók, és néhány fiókvezető bevonásával gyűjtöttünk információt arról, hogy hol tart most a csapat és hová szeretne eljutni. Az ennek következtében kialakított, testreszabott képzési tematikát Hajna a fejlesztési projekt egyik sikertényezőjének nevezte.
Amikor elindultunk az első csoportokkal az Erste Bank igényei alapján kialakított képzési folyamatban, a kezdeti IT nehézségek után számos pozitív megerősítést kaptunk a résztvevőktől arra vonatkozóan, hogy ez a képzés valóban róluk és nekik szól. A 3. alkalom után visszajeleztük a vezetőségnek a tapasztalatainkat, felhívtuk a figyelmüket a nehézségekre. A vezetői támogatás következtében a továbbiakban még hatékonyabban folytathattuk a közös munkát. Bár a fiókvezetőknek nehéz volt minden alkalommal megteremteni az ideális részvételi körülményeket, egyre jobban várták a következő időpontot – pedig nem kíméltük őket, hiszen a tréningek között különböző kihívásokat kellett teljesíteniük egy online felületen, mely a tudás elmélyülését, a gyakorlatba történő beépülését támogatta. Ahhoz, hogy egy ilyen szervezetfejlesztési projekt sikeres legyen, több feltételnek kellett teljesülnie – emelte ki Hajna. Szerinte a legfontosabb az üzleti terület elköteleződése, a szponzoráció megteremtése. Ebben a projektben ez a feltétel maximálisan teljesült, hiszen mind az üzleti, mind a HR oldalról nagyon elkötelezett vezetőkkel dolgozhattunk együtt.
Ugyanilyen fontos – elmondása szerint – a folyamatos kontroll, a résztvevők visszajelzéseinek, a trénerek tapasztalatainak, a vezetők meglátásainak monitorozása. Így hatékonyan és gyorsan be lehetett avatkozni, amennyiben arra szükség volt. Hajna egész idő alatt a folyamat “pulzusán tartotta az ujját”. Sokszor hétvégét, éjszakát nem kímélve tartotta a trénerekkel a kapcsolatot és adott választ halaszthatatlan kérdésekre.
Véleményem szerint a sikerhez hozzájárult még két senior tréner kolléga is, Csirmaz Nándor és Zvara Szabolcs, akik rengeteget fáradoztak azon, hogy mind a megbízók, mind a résztvevők elégedettek legyenek a végeredménnyel. A hátországban tevékenykedő kolléganőnk, Horváth Eszter nevét is szeretném megemlíteni, aki biztosította, hogy minden a hatályos felnőttképzési törvény paragrafusainak megfelelően történjen. Nagy köszönet mindenkinek! Hajna professzionalizmusa, elkötelezettsége, lelkesedése egy percre sem hagyott alább az 5 hónap alatt. Ezért is zárult ilyen sikerrel a programsorozat, melynek utókövetését 2021-re tervezi a bank.
Farkas Zita
Képzési és fejlesztési tanácsadó
Develor Tanácsadó Zrt.
Kezeld jól a hibrid kihívásokat!
Töltsd le a legújabb e-könyvünket, amely már kipróbált tippekkel rendelkezik a hibrid csapatban való működésről!