Bezárás    

    DEVELOR Tanácsadó Zrt. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72. Cégjegyzékszám: 01-10-045069

    Mutasd az összes elérhetőséget!
    Lépj kapcsolatba velünk!    
    • Attitűdformálás
    • Vezetés és Menedzsment
    • Ügyfélszolgálat, Értékesítés és Tárgyalástechnika
    • Személyes hatékonyság és Kommunikáció
    • Csapatépítés és Együttműködés
    • Felmérés és Diagnosztika
    • HR tanácsadás és coaching
    • Szolgáltatások
    Személyes tréning

    Diversity & Inclusion

    Játék alapú tréning

    VUCA Mindset

    Személyes tréning

    Digital mindset

    Személyes tréning

    Munkabiztonsági attitűd

    Személyes tréning

    Growth mindset

    Személyes tréning

    Vezetői Bátorság

    Személyes tréning

    AI mindset workshop

    Szolgáltatásaink és megoldásaink között található

    • Megoldásaink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Keress szolgáltatásaink között!

    Forrásaink közt található

    • Cikkeink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Fedezd fel tartalmainkat!

    A stressz lehet, hogy nem egy múló állapot, hanem élettani folyamat. A huzamos ideig tartó stresszállapot krónikus betegségeket, sőt, akár olyan sérüléseket okozhat, amiből a felgyógyulás hosszú ideig tarthat. Előfordulhat, hogy a stressz miatt olyan problémák lépnek fel a szervezetben, amikre ma még az orvosok sem tudnak pontos magyarázatot adni.

    Íme négy vészcsengő, ami arra utalhat, hogy túl sok ideje vagy kitéve a stressz hatásának:

    Monoton és értelmetlen tevékenységek: amikor nem találunk kiutat a stresszből, az agyunk egy fonnyadt karfiolra kezd hasonlítani, miközben az agy állománya csökken. Nem tudunk többé az aktuális feladatra koncentrálni, az ujjunkkal az asztalt ütögetjük, a hajunkat tekergetjük, vagy más értelmetlen cselekvésbe menekülünk.

    Ingerlékenység: ha hétköznapi eseményekre nem megfelelően vagy túl érzelmesen reagálsz, akkor valószínűleg túllépted a stresszküszöbödet, és valamit tenned kell ellene.

    Félelemérzet: képzelj el egy nyuszit, aki egy róka elől menekül. Hogy elbújjon a ragadozó elől, elbújik egy bokor mögé és ott vár, amíg a róka el nem tűnik. Az agyad stresszes helyzetben vagy hosszabb ideig tartó stresszállapotban pont úgy viselkedik, mint ez a bizonyos nyuszi. Ha hosszú időn keresztül stressz hatása alatt van, elveszíti azt a képességét, hogy észre vegye, ha elmúlt a veszély. Így aztán a „bokor” lesz az állandó tartózkodási helye, vagyis állandóan egyfajta lefagyott, menekülő állapotban dermed meg. Ha azt veszed észre, hogy “elrejtőzöl” az élet elöl, akkor a stresszszinted átlépte a felső határt.

    Gyakori betegségek: ha a szervezeted megreked a stressz állapotában, nem biztos, hogy megúszod a kórházba járás nélkül. Előfordulhat, hogy krónikus fájdalom fog kísérteni, és a fertőzéseid is visszatérnek, amint legyőzted őket.

    ❓ Mi a teendő stressz esetén?

    A lehetőleg rendszeres fizikai aktivitás, a légzőgyakorlatok, a relaxálás, az ölelés, vagy akár a baráti kommunikáció is segít csökkenteni a stresszt. De a legjobb, amit tehetsz, ha a stressz okát deríted ki, és vagy megszünteted azt, vagy megtanulod elkerülni.

    📍 Kedvenc Rezilienciával kapcsolatos tréningünk segít megtanulni, hogyan lehet megbirkózni a válságos és stresszes helyzetekkel! Tudj meg többet róla a linkre kattintva!

    Kezeld jól a hibrid kihívásokat!

    Töltsd le a legújabb e-könyvünket, amely már kipróbált tippekkel rendelkezik a hibrid csapatban való működésről!

      Kapcsolódó cikkek