Bezárás    

    DEVELOR Tanácsadó Zrt. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72. Cégjegyzékszám: 01-10-045069

    Mutasd az összes elérhetőséget!
    Lépj kapcsolatba velünk!    
    • Attitűdformálás
    • Vezetés és Menedzsment
    • Ügyfélszolgálat, Értékesítés és Tárgyalástechnika
    • Személyes hatékonyság és Kommunikáció
    • Csapatépítés és Együttműködés
    • Felmérés és Diagnosztika
    • HR tanácsadás és coaching
    • Szolgáltatások
    Személyes tréning

    Diversity & Inclusion

    Játék alapú tréning

    VUCA Mindset

    Személyes tréning

    Digital mindset

    Személyes tréning

    Munkabiztonsági attitűd

    Virtuális tréning

    Growth mindset

    Személyes tréning

    Vezetői Bátorság

    Személyes tréning

    AI mindset workshop

    Szolgáltatásaink és megoldásaink között található

    • Megoldásaink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Keress szolgáltatásaink között!

    Forrásaink közt található

    • Cikkeink közötti kereséshez gépelj be minimum 3 karaktert.
    Fedezd fel tartalmainkat!

    Szabo-Csaba-Develor-hr-portalBár a gazdasági válságra adott egyik első reakcióként a cégek a munkatársak és a vezetők képzésére szánt forrásokat kurtították meg, a 2012-es trendfordulót követően, 2015-ben nőttek a tréningköltések. Nőtt a vezetőképző programok száma, továbbá többet költöttek a cégek szervezetfejlesztésre. A Tréning Kerekasztal Egyesület évről évre felmérést készít a tréningpiac trendjeiről. Ennek kapcsán beszélgettünk Szabó Csabával, a Tréning Kerekasztal ügyvezetőjével. A Develor vezérigazgatója elmondta, a minőségi képzéseknek nagy a szerepük a munkavállalók megtartásában is. Bár örülnek a dolgozók a fejlesztési lehetőségnek, nyomasztja őket, hogy a tréning miatt felhalmozódott munkát csak túlórával tudják majd bepótolni. A feszített munkatempóban felértékelődött az idő szerepe és egyre kritikusabbak a résztvevők.

    A gazdasági válság miatt a cégek a munkatársak és a vezetők képzésére szánt forrásokat kurtították meg és bár volt növekedés azóta, a piac az elmúlt években nem tért vissza a válság előtti szintre. Hogy látja, lesz még valaha olyan a piac, mint 2009 előtt?

    Ez a piac még mindig a 2008-as piac szintje alatt van, de volt ebben egy hullámzás. Véleményem szerint nincs arra utaló jel, hogy a közeljövőben megközelítsük a 2008-as szintet. 2009-ben és rá következő két évben alapvetően lefele ment a piac és a 2012-es trendfordulót követően, 2015-ben élénkülés látszik és ismételten nőttek a tréningköltések.

    Mekkora ez a növekedés?

    Azt láttuk, hogy a GDP csökkenésével párhuzamosan meredeken estek a tréningköltések, egyes becslések szerint 60-70 százalékkal, míg a lassú GDP növekedés környezetében csak kismértékű, 5-10 százalékos a növekedés. A Tréning Kerekasztal 2015-ben 10 százalék környéki piacbővülést tapasztalt. A növekedés annak tükrében örvendetes, hogy 2015-ben a humán tőke fejlesztésére nem állt rendelkezésre sem Európai Uniós, sem szakképzési forrás. Korábban ezek a források átlagosan 20 százalékkal járultak hozzá a tréningpiaci költésekhez.

    A képzéseknek nem csak az egyes készségek fejlesztésében van szerepe, de komoly motivációs tényező is. Egyre erősebb béremelési nyomás érzékelhető a munkaerőpiacon és amiatt fáj a HR-esek és szakmai vezetők feje, hogy miként tudják megtartani a jól teljesítő munkatársakat. A minőségi képzéseknek nagy a szerepük a munkavállalók megtartásában is. A dolgozóknak nemcsak a fizetés számít, hanem a támogató-fejlődő környezet, a jövőkép, a kreativitás, az önmegvalósítás lehetősége, és ebben a belső fejlesztés is szerepet játszik. Azt tapasztaljuk, hogy megbízóink egyre több alkalommal kapcsolják össze a vezetőfejlesztést a munkaerő-megtartási céllal.

    Így van. Épp ez olvasható ki a Kelly Services nemrégiben publikált KGWI felméréséből. Míg a tehetséges munkavállalókat valamikor kifejezetten a magasabb bér illetve a komolyabb feladat- és felelősségi kör motiválta, ma már fontosabb számukra az önmegvalósítás illetve a munka és a magánélet egyensúly. A munkavállalók segítése tudásuk és készségeik naprakészen tartásában szintén kulcsfontosságú a HR szakemberek szerint. Önök is tapasztalják ezt a tréningek során a munkavállalók részéről?

    Úgy tapasztaljuk, hogy a munkavállalók hozzáállása kettős: egyrészt örülnek a fejlesztési lehetőségnek. Másrészt nyomasztja őket, hogy miközben a saját fejlődésükkel törődnek, felhalmozódik a munka, melyet csak túlórázással tudnak csak feldolgozni. A feszített munkatempóban felértékelődött az idő szerepe és egyre kritikusabbak a résztvevők. A dolgozók ma már csak a tempós, érdekes, a mindennapi munkában azonnal hasznosítható készségek fejlesztésében vesznek részt szívesen. Ha valami lassú, nem vonják be őket, hamar előkerülnek a mobiltelefonok vagy elégedetlenségüknek adnak hangot a résztvevők.

    A gazdasági válság után volt tisztulás a tréningpiacon, most mi a helyzet?

    Úgy látom, hogy a piac élénkülésével tovább nő az ezen piacon dolgozó cégek és egyéni vállalkozók száma. Mivel továbbra is alacsonyak a belépési korlátok, gyakorlatilag bárki felveheti a tréneri címet és mondhatja azt magáról, hogy tanácsadó, ezért több ezerre becsüljük az ezzel foglakozó magánszemélyek és vállalkozások számát. Mivel az elmúlt időszakban némi élénkülés érzékelhető a gazdaságban, továbbra is szaporodnak a tréningcégek, tanácsadók.

    A cégvezetők 2013 tréningpiacának jellemző tendenciái között említették az árérzékenységet, minőségi devalvációt, hígult tanácsadói piacot, az egyszemélyes tanácsadók és coachok, alacsony létszámú cégek terjedését. Továbbá jelen volt a „többet kevesebbért” elv. 2015-ben és ha van információjuk, 2016-ban melyek a tréningpiac trendjei?

    Továbbra is fennáll, hogy különösen nagyok a minőségi különbségek a cégek szolgáltatásai között. Ezért is javasoljuk, hogy bizonyított, legális know-how-val rendelkező, több éve működő tanácsadó cégeket vegyenek igénybe a megbízók. A Tréning Kerekasztal védjegy is egyben, amely az innovatív, minőségi szolgáltatást nyújtó cégeket fogja össze.

    Mely iparágakban vesznek igénybe leginkább tréningeket a felmérésük tapasztalati szerint?

    Bankok, biztosítók, közszolgáltatók helyett tavaly, csak úgy, mint 2014-ben, a termelőcégek, szolgáltatók és kereskedelmi cégek vettek igénybe sok tréninget. Termelő cégek jelentős szerepének oka, hogy nemzetgazdasági szinten is jelentős a szerepük. A közszféra a tréning szolgáltatások beszerzésében elhanyagolható szerepet tölt be évek óta a felmérés szerint.

    Mely tréningtípusok voltak népszerűek tavaly?

    A korábbi évhez viszonyítva nőtt a vezetőképző programok száma, többet költöttek a cégek szervezetfejlesztésre, és nőtt a coaching iránti igény is. Egyre több megbízó ismeri fel, hogy a tréning nem csak motivációs eszköz, a pillanatnyi élményen túl valódi hatékonyságnövekedést várnak el, ezért készek többlet erőforrást szánni a tanultak valós alkalmazása érdekében.

    Egyre több vállalat egy stratégiai vagy kultúraváltási cél megvalósítása érdekében nemcsak tréningmódszert választ, hanem komplex megoldásokat, például szervezet- és kultúrafejlesztési programokat.

    Milyen típusú coaching volt népszerű?

    Gyakorlatilag bármely készségfejlesztési célt kiválóan támogathat a coaching módszer. Leginkább a vezetőfejlesztő célokhoz kapcsolódik coaching folyamat, de dolgozunk coachinggal egyéni készségfejlesztés céljából, például idő- és feladatgazdálkodás támogatása érdekében.

    A Stressz Barométer felmérés szerint a vállalatok több mint negyven százalékánál legalább közepesen magas a stressz szint, és csak egyötödük végzi el a kötelező pszichoszociális kockázatelemzést. Ha pedig van is stresszkezelő eljárás a cégnél, nem hatékony. Gyakori probléma, hogy hasra ütésre vezetnek be különböző programokat, melyeket nem előz meg a pszichoszociális kockázatértékelés, így a stresszcsökkentő módszer csak egy tüneti kezeléssé válhat. Önök mit tapasztalnak, foglalkoznak a cégek a dolgozók lelki egészségével? Ha igen, miben nyilvánul az meg?

    Igen, egyre több döntéshozó ismeri fel a stressz jelentőségét. Nagy a nyomás a dolgozókon, sok változásra kell reagálniuk. Ami sok esetben az egészséges ember toleranciahatárán mozog, és sok HR-es megérti, hogy a változások valamint a stressz-szint jobb kezelésére fel kell készíteni munkavállalókat. Főként a termelőcégek fordítanak erre a témára kiemelt figyelmet, hiszen a stressz összefüggésben áll a munkahelyi balesetekkel. Csak kipihent, a munkájára összpontosítani képes dolgozó végez jó munkát és képes a balesetek, sérülések elkerülésére. Bár az irodai környezetben a balesetek veszélye kisebb, a munkaadók ezen a területen is egyre nagyobb figyelmet és erőforrást fordítanak a stressz-szint csökkentésére és kezelésére.


    Forrás: www.hrportal.hu/hr/nagy-a-nyomas-a-dolgozokon-sok-valtozasra-kell-reagalniuk-20160413.html

    Kezeld jól a hibrid kihívásokat!

    Töltsd le a legújabb e-könyvünket, amely már kipróbált tippekkel rendelkezik a hibrid csapatban való működésről!

      Kapcsolódó cikkek